प्रत्यभिज्ञाहृदये 11
***
सूत्र 11.
आभासन-रक्ति-विमर्शन-बीजावस्थापन-विलापनस्तानि ।।११।।
'पञ्चविधकृत्यानि करोति' इति पूर्वतः संबध्यते । श्रीमन्महार्थदृष्ट्या दृगादिदेवीप्रसरणक्रमेण यत् यत् आभाति, तत् तत् सृज्यते, तथा सृष्टे पदे तत्र प्रशान्तनिमेषं कंचित् कालं रज्यति, तदा स्थितिदेव्या तत् स्थाप्यते, चमत्कारापरपर्यायविमर्शनसमये संह्रियते ।
यथोक्तं श्रीरामेण --
समाधिवज्रेणाप्यन्यैरभेद्यो भेदभूधरः।
परामृष्टश्च नष्टश्च त्वद्भक्तिबलशालिभिः।।
इति ।
यदा तु संह्रियमाणमपि एतत् अन्तः विचित्राशङ्कादिसंस्कारमाधत्ते, तदा तत् पुनः उद्भविष्यत्संसारबीजभावमापन्नं विलयपदम् आध्यारोपितम् । यदा पुनः तत् तथा अन्तःस्थापितम् अन्यत् वा अनुभूयमानमेव हठपाकक्रमेण अलंग्रासयुक्त्या चिदग्निसाद्भावम् आपद्यते, तदा पूर्णतापादनेन अनुगृह्यते एव । ईदृशं च पञ्चविधकृत्यकारित्वं सर्वस्य सदा सन्निहितमपि सद्गुरूपदेशं विना न प्रकाशते, इति सद्गुरु सपर्यैव एतत्प्रथार्थम् अनुसर्तव्या ।।११।।
यस्य पुनः सद्गुरूपदेशं विना एतत्परिज्ञानं नास्ति,
तस्य अवच्छादितस्वरूपाभिः निजाभिः शक्तिभिः व्यामोहितत्वं भवति ।
-- इत्याह
तदपरिज्ञाने स्वशक्तिभिर्व्यामोहितता संसारित्वम् ।।१२।।
***
(क्रमशः follows the next post)
--
No comments:
Post a Comment