संकल्प-जाले गलिते स्वौपमं अवशिष्यते ।
महाप्रलय-संपत्तावसत्तां समुपागते ॥
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संकल्प-जाले गलिते स्व-औपमं अवशिष्यते ।
महाप्रलयसंपत्तौ असत्तां समुपागते ॥
(योग-वासिष्ठ अध्याय ३)
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saṃkalpa-jāle galite svaupamaṃ avaśiṣyate |
mahāpralayasaṃpattāvasattāṃ samupāgate ||
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saṃkalpa-jāle galite sva-aupamaṃ avaśiṣyate |
mahāpralayasaṃpattau asattāṃ samupāgate ||
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(yoga-vāsiṣṭha, adhyāya 3)
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अर्थ :
महाप्रलय होने पर यद्यपि सब-कुछ विलीन हो जाता है किंतु उस समय भी संकल्प (विचार) जाल के गल कर समाप्त हो जाने पर केवल अपने स्वरूप से ही अपनी समानता शेष रह जाती है ।
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अशेष-दृश्य सर्गादव-शान्तं-एवावशिष्यते ।
आस्तेऽनस्मितो भास्वन् परमात्मा महेश्वरः ॥
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अशेष-दृश्य सर्गात्-अव शान्तं एव अवशिष्यते ।
आस्ते अन्-अस्मितः भास्वन् परमात्मा महेश्वरः ॥
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aśeṣa-dṛśya sargādava-śāntaṃ-evāvaśiṣyate |
āste:'nasmito bhāsvan paramātmā maheśvaraḥ ||
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aśeṣa-dṛśya sargāt-ava śāntaṃ eva avaśiṣyate |
āste an-asmitaḥ bhāsvan paramātmā maheśvaraḥ ||
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अर्थ :
समस्त दृश्य-प्रपञ्च के उद्भव से पूर्व शान्त ही अवस्थित है, अस्मि-प्रत्ययरहित परमात्मा महेश्वर उसी रूप में भासमान (प्रकट) रहता है ।
Meaning :
When the 'Thought' is stilled The Self is realized as the One That is as Silent before the Creation, as is after Dissolution. This Self-Effulgent Self is verily the paramātmā maheśvaraḥ.
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महाप्रलय-संपत्तावसत्तां समुपागते ॥
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संकल्प-जाले गलिते स्व-औपमं अवशिष्यते ।
महाप्रलयसंपत्तौ असत्तां समुपागते ॥
(योग-वासिष्ठ अध्याय ३)
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saṃkalpa-jāle galite svaupamaṃ avaśiṣyate |
mahāpralayasaṃpattāvasattāṃ samupāgate ||
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saṃkalpa-jāle galite sva-aupamaṃ avaśiṣyate |
mahāpralayasaṃpattau asattāṃ samupāgate ||
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(yoga-vāsiṣṭha, adhyāya 3)
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अर्थ :
महाप्रलय होने पर यद्यपि सब-कुछ विलीन हो जाता है किंतु उस समय भी संकल्प (विचार) जाल के गल कर समाप्त हो जाने पर केवल अपने स्वरूप से ही अपनी समानता शेष रह जाती है ।
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अशेष-दृश्य सर्गादव-शान्तं-एवावशिष्यते ।
आस्तेऽनस्मितो भास्वन् परमात्मा महेश्वरः ॥
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अशेष-दृश्य सर्गात्-अव शान्तं एव अवशिष्यते ।
आस्ते अन्-अस्मितः भास्वन् परमात्मा महेश्वरः ॥
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aśeṣa-dṛśya sargādava-śāntaṃ-evāvaśiṣyate |
āste:'nasmito bhāsvan paramātmā maheśvaraḥ ||
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aśeṣa-dṛśya sargāt-ava śāntaṃ eva avaśiṣyate |
āste an-asmitaḥ bhāsvan paramātmā maheśvaraḥ ||
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अर्थ :
समस्त दृश्य-प्रपञ्च के उद्भव से पूर्व शान्त ही अवस्थित है, अस्मि-प्रत्ययरहित परमात्मा महेश्वर उसी रूप में भासमान (प्रकट) रहता है ।
Meaning :
When the 'Thought' is stilled The Self is realized as the One That is as Silent before the Creation, as is after Dissolution. This Self-Effulgent Self is verily the paramātmā maheśvaraḥ.
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