भावयिता यश्च भाव्यम्।।
------------©-------------
ॐ अथ पुरुषो ह वै नारायणोऽकामयत प्रजाः सृजेयेति । नारायणो एवेदं सर्वं यद्भूतं यच्च भव्यम्। ...।।२।।
भावयिता यश्च भाव्यम्।।
--
यह सब जो हुआ, होता है, होनेवाला है, होने जा रहा है, होगा या होता हुआ प्रतीत होता है, वह सब नारायण है। जो प्रतीत होता है, और जैसा प्रतीत होता है वह सब नारायण है।
--
अहं सुवे पितरमस्यमूर्धन्मम योनिरप्सवन्तः समुद्रे।
य एवं वेद। स दैवीं सम्पदमाप्नोति।।७।।
--
एषो ह देवः प्रदिशो नु सर्वाः पूर्वो ह जातः स उ गर्भे अन्तः। स एव जातः स जनिष्यमाणः प्रत्यङ्जनास्तिष्ठति सर्वतोमुखः।
सृष्टि-संहार-सृष्टि
(The Creation/ Manifestation, Annihilation or Dissolution, and The Creation - Cycle)
मूर्धानमस्य संसेव्याप्यथर्वा हृदयं च यत्।
मस्तिष्कादूर्ध्वं प्रेरयत्यवमानोऽधिशीर्षतः तद्वा अथर्वणः शिरो देवकोशः समुज्झितः।
तत् प्राणोऽभिरक्षति शिरोऽन्तमथो मनः।
न च दिवो देवजनेन गुप्ता न चान्तरिक्षाणि न च भूम इमाः। यस्मिन्निदं सर्वमोतप्रोतं तस्मादन्यन्न परं किञ्चनास्ति।
न तस्त्मापूर्वं न परं तदस्ति न भूतं नोत भव्यं यदासीत्।
सहस्रपादेकमूर्ध्ना व्याप्तं स एवेदमावरीवर्ति भूतम्।
अक्षरात्संजायते कालः* कालाद् व्यापक उच्यते।
व्यापको हि भगवान्-रुद्रो भोगायमानो, - यदा शेते रुद्रो संहार्यते प्रजाः।।
सृष्टि-क्रम / Creation :
उच्छ्वसिते तमो भवति तमस आपोप्स्वङ्गुल्या मथिते मथितं शिशिरे शिशिरं मथ्यमानं फेनं भवति फेनादण्डं भवत्यण्डाद् ब्रह्मा भवति ब्रह्मणो वायुः वायोरोङ्कार ॐकारात् सावित्री सावित्र्या गायत्री गायत्र्या लोका* भवन्ति।
अर्चयन्ति तपः सत्यं मधु क्षरन्ति यद्ध्रुवम्। एतद्धि परमं तपः आपो ज्योती रसोऽमृतं ब्रह्म भूर्भुवः स्वरों नम इति।।६।।
(लोकाः - 7 Spaces / 7 Spheres, as well as the 7 states of matter, कालः - Time -- the 11 strings, synonymous with the दिशःप्रतिदिशश्च - the 11 Directions / Dimensions),
All that has happened, appears to happen, seems to be happening, may or might, will happen is verily Narayana.
तत् त्वं -- तत् त्वं प्रत्यक्ष तत्त्वमसि ।
त्वमेव केवलं कर्त्तासि ।
त्वमेव केवलं धर्तासि।
त्वमेव केवलं हर्तासि।
त्वमेव सर्वं खल्विदं ब्रह्मासि।
त्वं साक्षादात्मासि नित्यम्।
--
अथ सूर्य अथर्वशीर्षम् :
हरि ॐ ।
अथ सूर्याथर्वाङ्गिरसं व्याख्यास्यामः।
ब्रह्मा ऋषिः।
गायत्री छन्दः।
आदित्यो देवता।
हंसः सोऽहमग्निनारायणयुक्तं बीजम्।
हृल्लेखा शक्तिः।
वियदादिसर्गसंयुक्तं कीलकम्।
--
सूर्य आत्मा जगस्तस्थुषश्च ।
सूर्याद्वै खल्विमानि भूतानि जायन्ते।
सूर्याद्यज्ञः पर्जन्योऽन्नमात्मा।
नमस्त आदित्य त्वमेव केवलं कर्मकर्तासि।
त्वमेव प्रत्यक्षं ब्रह्मासि।
त्वमेव प्रत्यक्षं विष्णुरसि।
त्वमेव प्रत्यक्षं रुद्रोऽसि।
त्वमेव प्रत्यक्षमृगसि।
त्वमेव प्रत्यक्षं यजुरसि।
त्वमेव प्रत्यक्षं सामासि।
त्वमेव प्रत्यक्षमथर्वासि।
त्वमेव सर्वं छन्दोऽसि।
आदित्याद्वायुर्जायते।
आदित्यात्भूमिर्जायते।
आदित्यादापो जायन्ते।
आदित्याज्ज्योतिर्जायते।
आदित्याद्व्योम दिशो जायन्ते।
आदित्याद्देवा जायन्ते।
आदित्याद्वेदा जायन्ते।
आदित्यो वा एष एतन्मण्डलं तपति।
असावादित्यो ब्रह्म।
आदित्योऽन्तःकरणमनोबुद्धिचित्ताहंकाराः।
आदित्यो वै व्यासः समानोदानोपानः प्राणः।
...
...
देवीं वाचमजनयन्त देवास्तां विश्वरूपाः पशवो वदन्ति।।
सा नो मन्द्रेषमूर्जं दुहाना धेनुर्वागस्मानुप सूष्टुतैतुः।। १०।।
...
...
अदितिर्ह्यजनिष्ट दक्ष या दुहिता तव।।
तां देवा अन्वजायन्त भद्रा अमृतबन्धवः।।१३।।
--
It would be highly rewarding if one goes through these 5 Atharva SheerSha texts, that are closely inter-related and point out to the same subtle truth which removes and clears away all doubts and ignorance that usually emerge out from our mind.
Presently, we think (believe) that we think.
This very belief covers up our ignorance of the Reality. That is the very first ignorance of the Reality.
Then we wander into the intellectual search, we try to find out the Reality, Self, Truth, or even peace of mind on the intellectual level, in terms of knowledge, which keeps us away from the Real Intelligence.
But once we see and appreciate what is our Real Being and Know the same, we also see that Knowing and Being are but two aspects of the same Truth. This is then experienced as Bliss also.
This is the only Intelligence worth the name.
The three synonyms if the Intelligence are again termed as :
सत् चित् and आनन्द, -respectively.
From this Reality emerges all the manifest existence.
Which is termed as Narayana.
Thought is Narayana.
Idea is Narayana.
Thought / Idea is but Hypothesis.
Hypothesis is Narayana.
This is the very origin of all existence.
***
No comments:
Post a Comment